Artykuły Medipe Clinic

Zachęcamy Was do przeczytania ciekawych artykułów na temat zaćmy, chorób oczu oraz sposobów, jak zadbać o swój wzrok.

zapalenie_spojowek

Zapalenie spojówek – uciążliwy problem

Zaczyna się niewinnie. Pieczenie, swędzenie, łzawienie oka, następnie uczucie obecności ciała obcego  i delikatne kłucie, często światłowstręt – zapalenie spojówek jest najczęstszą z dolegliwości, jakie dotykają nasze oczy. Schorzenie tak samo często atakuje dzieci, jak i dorosłych. Wywoływane przeważnie przez czynniki alergiczne, ale również bakterie i wirusy skutecznie potrafi utrudnić nam życie. Jak rozpoznać zapalenie … Czytaj dalej Zapalenie spojówek – uciążliwy problem

okulary_sloneczne

Okulary przeciwsłoneczne – moda czy konieczność?

Różne wielkości,  różne kolory, style  i rodzaje oprawek – w okularach przeciwsłonecznych możemy wybierać do woli. To nie tylko modny dodatek do letnich stylizacji, ale i niezbędny przedmiot do ochrony naszego wzroku przeciw szkodliwym promieniom słonecznym. Dobrze dopasowane szkła zapobiegają docieraniu światła ultrafioletowego i obniżają tym samym wystąpienie poważnych chorób oczu. Dlatego tak ważny jest … Czytaj dalej Okulary przeciwsłoneczne – moda czy konieczność?

cwiczenie-oczu

Ćwiczenia oczu – sprawdź jak je wykonywać

Codziennie wykonywane ćwiczenia oczu mogą przyczynić się do poprawy jakości wzroku. Każdy z nas jest narażony na uszkodzenia wzroku.  Zbyt długie używanie urządzeń elektrycznych czy nawet długie czytanie książek na pewno nie pomagają. Skutkiem tych działań może być rozmywanie się obrazu przed oczami, pojawiające się plamy czy zygzaki. Efekt nie jest długotrwały, ale bardzo uciążliwy. … Czytaj dalej Ćwiczenia oczu – sprawdź jak je wykonywać

niedowidzenie

Niedowidzenie – czym jest ta choroba oczu?

Niedowidzenie to choroba polegająca na znacznym pogorszeniu jakości widzenia w przypadku jednego lub nawet obojgu oczu. Wada jest uciążliwa do tego stopnia, że pomimo odpowiednio dobranych okularów nadal się utrzymuje. Schorzenie to u dzieci spowodowane jest niewłaściwym pobudzaniem wzroku we wczesnym etapie życia. Zaburzeniami, które  konsekwentnie rozwijają niedowidzenie u najmłodszych są m.in. zez, różnowzroczność czy … Czytaj dalej Niedowidzenie – czym jest ta choroba oczu?

osoby-starsze

Osoby starsze i ich potrzeby w jesieni życia

Starość jest pojęciem, które trudno sklasyfikować i nadać mu sztywne ramy. Od lat już obserwujemy proces starzenia się ludzi, którego jednym z pozytywnych efektów jest wydłużania się średniej długości życia. Granica między wiekiem średnim a starością w ciągu wieków ulegała zmianom, na pewnym etapie gdzieś się zatarła. Osoby starsze to dziś bardzo często aktywni życiowo … Czytaj dalej Osoby starsze i ich potrzeby w jesieni życia

badanie-wzroku

Badanie wzroku – zadbaj o oczy

W dzisiejszych czasach okresowe badanie wzroku jest niezbędne i powinno być wykonywane nie tylko u osób starszych, czy znajdujących się w grupie ryzyka, ale także u osób młodych. Większość osób skarży się na dolegliwości związane ze wzrokiem. Do najczęstszych należą zaburzenie widzenia, zmęczenie czy nawet pieczenie oczu. Warto dodać, że badanie wzroku jest całkowicie bezbolesne … Czytaj dalej Badanie wzroku – zadbaj o oczy

klub-seniora

KLUB SENIORA – miejsce dla osób z pasją

Po pięćdziesiątym roku życia nasza aktywność, nie tylko fizyczna, ale i towarzyska, bardzo często podupada. Wnuki nie zawsze potrzebują naszej pomocy, obowiązków w domu nie jest aż tak wiele, czujemy się samotni, a jednocześnie otwarci na nowe wyzwania. Brakuje nam kontaktu z rówieśnikami, aktywnego spędzania wolnego czasu i zaangażowania. Tętniący życiem starsi ludzie spontanicznie i … Czytaj dalej KLUB SENIORA – miejsce dla osób z pasją

zmeczone-oko

Zmęczone oczy – jak sobie z nimi radzić?

Zmęczone oczy często mamy przy, m.in. intensywnej pracy z monitorem komputera, długotrwałym czytaniu czy przebywaniu w pomieszczeniu pozbawionym wilgoci. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ człowiek skoncentrowany na pracy ma skłonność do sporadycznego mrugania powiekami, co przekłada się na niedostateczne nawilżenie oczu. Śluzówka otoczona powiekami staje się sucha, a to  prowadzi do podrażnienia, szczypania czy pękania … Czytaj dalej Zmęczone oczy – jak sobie z nimi radzić?

blog_lekkostrawna_dieta

DIETA LEKKOSTRAWNA SPOSOBEM NA ZACHOWANIE MŁODOŚCI

Nikomu z nas nie jest obce uczucie dyskomfortu, spowodowane bólem brzucha, zgagą czy częstymi wizytami w toalecie. Szukając ratunku sięgamy często po tabletki, krople czy czopki. Przy biegunce, nieżycie jelit czy żołądka – spowodowane w większości problemami zdrowotnymi – leczenie farmakologiczne nie zawsze przyniesie efekt. Na tego typu dolegliwości pomóc może dieta lekkostrawna. Dieta lekkostrawna … Czytaj dalej DIETA LEKKOSTRAWNA SPOSOBEM NA ZACHOWANIE MŁODOŚCI

astygmatyzm

Astygmatyzm – objawy i sposoby leczenia

Dużo czasu spędzasz przed komputerem czy telewizorem, godzinami czytasz pod kołdrą i zmagasz się z przewlekłym zapaleniem spojówek i uporczywym łzawieniem? Bolą cię oczy, a obraz staje się niewyraźny? Starasz się przyzwyczaić do rozmazanego widzenia i bagatelizujesz objawy? Niesłusznie. Możesz mieć astygmatyzm, który nieleczony będzie postępował dalej. Brak odpowiedniej korekcji wzroku spowoduje jedynie nasilenie choroby. Można … Czytaj dalej Astygmatyzm – objawy i sposoby leczenia

uniwersytet trzeciego wieku

Uniwersytet Trzeciego Wieku – wiedza dla seniorów

Nie stać w miejscu. Rozwijać się. Spełniać marzenia i pozostać sprawnym nie tylko fizycznie, ale i umysłowo. Te pragnienia nie dotyczą wyłącznie osób młodych. Poczucie bezużyteczności, samotności i niezaradności to częste stereotypy przypisywane starości. Osoby starsze stanowią prawie 15% naszego społeczeństwa. Badania pokazują, że za kilka lat procent ten będzie jedynie wzrastał. Obecnie aktywność seniorów staje … Czytaj dalej Uniwersytet Trzeciego Wieku – wiedza dla seniorów

koszty_zacmy

Koszt operacji zaćmy – ile kosztuje leczenie?

Rosnące kolejki oraz koszt operacji zaćmy powodują, że leczenie katarakty w Czechach pozwala ominąć długie kolejki w krajowych szpitalach, ale przede wszystkim – zaoszczędzić pieniądze. Zaćma to współcześnie jedna z najczęstszych chorób okulistycznych, która dotyka w większości ludzi po 50 roku życia i staje się uciążliwym schorzeniem wpływającym na codzienność. Nieleczona może doprowadzić nawet do … Czytaj dalej Koszt operacji zaćmy – ile kosztuje leczenie?

wedkarz

Wędkarstwo – sposób na spędzenie wolnego czasu

Kolejny artykuł dotyczący ciekawych pasji, Waszego hobby. Ostatnio pisaliśmy o szydełkowaniu, dziś zachęcamy do przeczytania tekstu o przyjemnej aktywności na świeżym powietrzu, jaką jest wędkarstwo. Wędkarstwo się kocha albo nienawidzi. Nie ma opcji pomiędzy. Dla człowieka, który ceni sobie godziny spędzone w ciszy z wędką w ręku będzie ono sposobem na relaks i bliższy kontakt z … Czytaj dalej Wędkarstwo – sposób na spędzenie wolnego czasu

szydełkowanie

Szydełkowanie – modne hobby czy kreatywna pasja?

Postanowiliśmy wśród artykułów zamieszczać też takie, które dotyczą Waszych pasji i zainteresowań. Dziś przygotowaliśmy dla Was tekst o szydełkowaniu. Okazuje się, że za pomocą wełny, nici i szydełka wyczarować można prawdziwe cuda. Inspiracji nie trzeba szukać daleko: poczynając od serwetki, podstawki pod filiżankę czy bucików dla wnuczka na najmodniejszym wzorze szalika kończąc. Jeszcze parę lat … Czytaj dalej Szydełkowanie – modne hobby czy kreatywna pasja?

operacja zaćmy w czechach

Operacja zaćmy w Czechach

Operacja zaćmy w Czechach okazuje się być szybkim i bezpiecznym rozwiązaniem problemu, który spotyka polskich pacjentów – na usunięcie katarakty w placówkach NFZ czeka się kilka lat, choć zabieg jest nieodpłatny.  Kolejki na operację w naszym kraju powodują, że rośnie zainteresowanie leczeniem u naszych czeskich sąsiadów. Choroby oczu to jedne z najczęstszych schorzeń, które dotykają … Czytaj dalej Operacja zaćmy w Czechach

widzenie po operacji zaćmy