ARTYKUŁY

blog-12.03-oko

Co mówi ból oczu po przebudzeniu?

12 marca 2018

Coraz częstszym problemem wśród ludzi, szczególnie tych w podeszłym wieku, jest ból oczu odczuwalny zaraz po przebudzeniu. Okazuje się, że przyczyny takiego stanu rzeczy są różne, a ich skutki mogą mieć duży wpływ na stan naszego wzroku w przyszłości. W związku z tym warto reagować stosunkowo jak najszybciej, by nie doprowadzić do poważniejszych dolegliwości.

Lepiej dmuchać na zimne

Niestety, duża część z nas ma tendencję do lekceważenia niektórych kłopotów zdrowotnych, które tylko z pozoru mogą wydawać się niczym poważnym. Tak jest w przypadku np. bólu oczu, jaki towarzyszy nam z samego rana, zaraz po przebudzeniu. Ta dolegliwość jest bardzo popularna i może być sygnałem, że z naszymi oczami nie do końca jest wszystko w porządku. Wiadomo nie od dziś, że organizm ludzki właśnie poprzez ból informuje nas, kiedy coś złego zaczyna się dziać w naszym ciele. Gdy tylko zauważymy, że czujemy się inaczej niż zazwyczaj, wtedy powinniśmy działać od razu i zbadać swój wzrok.

Jakie mogą być przyczyny porannego bólu oczu?

Tak naprawdę przyczyn tego typu schorzeń może być wiele. Począwszy od zwykłego zmęczenia, źle dobranych okularów czy alergii, z którymi możemy sobie w łatwy sposób poradzić, poprzez różnego rodzaju zapalenia dróg wzrokowych, a kończąc na tych najbardziej poważnych chorobach jak jaskra, zaćma, a nawet nowotwór oka.
Zmęczenie – jest to najczęstsza przyczyna odpowiedzialna za ten rodzaj problemów. Może być efektem ciężkiej pracy, zanieczyszczonego powietrza, albo spędzania długich godzin przed ekranem urządzeń elektronicznych, lub czytając książki przy złym świetle.
Źle dobrane okulary lub soczewki – okulary i soczewki kontaktowe służące do korekcji wzroku są dla naszych oczu pewnego rodzaju lekarstwem. Tak samo jak tabletki przepisane przez lekarza, tak i okulary nie mogą być używane w sposób nieprawidłowy. Jeżeli przez dłuższy okres czasu będziemy stosować błędne szkła, wtedy nasz wzrok bardzo na tym ucierpi.
Zapalenie spojówek – w tym wypadku głównym powodem może być reakcja alergiczna. Poranny ból nie jest wielki, a dodatkowym symptomem w większości przypadków jest uczucie pieczenia. Ponadto oczy są zaczerwienione, łzawią i bardzo reagują na światło.
Zespół suchego oka – odczuwalny jest poranny ucisk i ból w oku. Można także czuć swędzenie, słabe widzenie oraz łzawienie. To jedna z najczęstszych chorób oczu, przy których występuje poranny ból po przebudzeniu.
Zaćma – kiedy tylko zauważymy, że rankiem po przebudzeniu odczuwamy jakiś ból w oczach, ważne jest, by działać jak najszybciej i zbadać się pod kątem zaćmy w sprawdzonej klinice. Oprócz wspomnianych dolegliwości doświadczyć możemy również obniżenia ostrości wzroku, a także zmiany koloru źrenicy.

Na nic nie czekaj! Zbadaj swój wzrok pod kątem zaćmy już dziś. Zaufaj profesjonalistom z Medipe Clinic i zapisz się na bezpłatne badania w swojej okolicy. Terminy oraz miejsce badań znajdziesz pod tym linkiem.

Jaskra – choroba, która objawia się bardzo silnym bólem oka, jaki może promieniować aż do kości twarzy. Oko jest mocno zaczerwienione, a przy silnym ataku jaskry mogą wystąpić również nudności, obfite pocenie, a nawet zwolnienie akcji serca.
Nowotwór oka – ten ekstremalny przykład jest najbardziej rzadki z wymienionych powyżej. Albowiem ból oka przy nowotworze nie jest częsty, a jeżeli już występuje, to oznacza, że guz naciska na nerw lub gałkę oczną.