Zdrowe oczy

zdrowe oczyJeszcze do niedawna problemy ze wzrokiem były jedną z przyczyn nieuprawiania sportów. Być może dla niektórych zaskakująca okaże się informacja o korzystnym wpływie aktywności fizycznej na wzrok. Regularne uprawianie sportu znacząco wpływa na poprawę krążenia krwi i jej dopływu do wszystkich narządów, w tym narządu wzroku. Zdrowe oczy idą więc w parze z aktywnym trybem życia.

Dlaczego przy wadzie wzroku nie trzeba unikać sportu?

Słaby wzrok może utrudniać uprawianie sportu, nie stanowi jednak większej bariery. Odpowiednio dopasowana intensywność zajęć i rodzaj ćwiczeń pomogą zachować nam zdrowe oczy na długo. To cenna informacja dla osób w wieku senioralnym, które bywają najbardziej podatne na zmiany i choroby narządu wzroku. Aby jak najdłużej zachować zdrowe oczy już dziś zadbajmy o codzienną i regularną dawkę ruchu. Systematyczne uprawianie sportu nie tylko wpływa pozytywnie na wzrok, wspomaga i poprawia także układ sercowo-naczyniowy, przez co zmniejsza ryzyko miażdżycy i schorzeń z nią związanych. Poprawia układ mięśniowy oraz oddechowy – ćwiczenia powodują zwiększenie pojemności płuc. Seniorom zaleca się aktywność fizyczną minimum 2-3 razy w tygodniu (co najmniej po 20 minut). Należy pamiętać, że wykonywane przez nas ćwiczenia fizyczne wymagają wcześniejszej konsultacji z lekarzem, w celu ustalenia czy dany rodzaj sportu będzie dla nas odpowiedni i czy nie spowoduje zwiększenia naszych dolegliwości. Podczas wizyty u lekarza może pojawić się propozycja wprowadzenia diety wpływającej na zdrowe oczy. Dobrze dobrany jadłospis poprawia jakość widzenia i kondycję wzroku. Dla seniorów najczęściej zalecanym sportem niezmiennie pozostaje pływanie, które w minimalnym stopniu obciąża stawy, mięśnie i kości. Jeśli nie potrafisz pływać, bez obaw możesz zapisać się na aqua aerobik. Kolejnym sportem dla seniorów, który cieszy się ostatnio dużą popularnością jest Nordic Walking. Ten rodzaj aktywność angażuje większość grup mięśniowych. Trzecią zalecaną czynnością fizyczną mającą wpływ na zdrowe oczy jest jazda na rowerze – nie obciąża stawów, a na czas zimy nie trzeba z niej rezygnować. Można jeździć na rowerze stacjonarnym. Najważniejsze, żeby rozpocząć aktywność fizyczną jak najwcześniej i wykonywać je regularnie.

Zdrowe oczy

Można je mieć dzięki odpowiednio dobranej diecie oraz regularnym ćwiczeniom. Po raz kolejny okazuje się, że odpowiednio dobrany i regularny wysiłek fizyczny może spowodować pozytywne zmiany. Warto o niego zadbać jak najwcześniej.

Podobne posty

Wylecz zaćmę szybko z Medipe Clinic

w ramach dyrektywy transgranicznej

-->